wideo
Liczba pozycji: 17
Wideo w sztukach wizualnych – ebook
Ryszard W. Kluszczyński Tomasz Załuski.
Wideo należy do najmłodszych mediów używanych obecnie w twórczości artystycznej, a zarazem jest jednym z najważniejszych jej paradygmatów, w największym stopniu wpływającym na współczesne oblicze sztuki. W swej – trwającej niewiele ponad połowę stulecia – historii wideo przeszło znaczącą ewolucję, przeobrażając się z instrumentarium twórczych eksperymentów w polu medium elektronicznego i radykalnych...Data dostępności:
Data publikacji:
Hermeneutyka gier wideo – ebook
Michał Kłosiński
Michał Kłosiński kreśli w swojej książce projekt hermeneutyki gier wideo – hermeneutyki o wyraźnym rysie krytycznym i zaangażowanym. Chodzi bowiem o lekturę gier jako utopii i poszukiwane z ich udziałem alternatyw wobec kapitalizmu. Teoretyczną ramę publikacji wyznacza filozoficzna hermenutyka Paula Ricoeura – sposób myślenia o tekście jako nieustannym procesie rozumienia. Ricoeurowska hermeneutyka...Data dostępności:
Hermeneutyka gier wideo – ebook
Michał Kłosiński
Michał Kłosiński kreśli w swojej książce projekt hermeneutyki gier wideo – hermeneutyki o wyraźnym rysie krytycznym i zaangażowanym. Chodzi bowiem o lekturę gier jako utopii i poszukiwane z ich udziałem alternatyw wobec kapitalizmu. Teoretyczną ramę publikacji wyznacza filozoficzna hermenutyka Paula Ricoeura – sposób myślenia o tekście jako nieustannym procesie rozumienia. Ricoeurowska hermeneutyka...Data dostępności:
Estetyka sprawczości w grach wideo – ebook
Marcin M. Chojnacki
Dlaczego gramy w gry wideo? Bez wątpienia jednym z potencjalnych powodów jest towarzyszące nam wówczas satysfakcjonujące poczucie sprawczości. To właśnie temu, silnie związanemu z uczestnictwem w rozgrywce fenomenowi poświęcono niniejszą publikację. Jej zadaniem jest przybliżenie, za pośrednictwem groznawczej perspektywy, estetycznego wymiaru sprawstwa gracza, omówienie czynników wzmacniających i osłabiających...Data dostępności:
Data publikacji:
Budowanie marki w wirtualnych społecznościach. Wybrane przykłady z branży gier wideo – ebook
Maciej D. Sobociński
Wirtualne społeczności stanowią istotny element w branży gier wideo, a te, same w sobie, mogą stanowić dla nich „platformę”. Na przestrzeni lat znaczenie wirtualnych społeczności w branży było coraz bardziej dostrzegalne: tworzono wirtualne fankluby, fora, na których omawiano tematy związane z grami, wymieniano się poradami i doświadczeniami. Dzisiejsze tytuły, oprócz rywalizacji i kooperacji graczy,...Data dostępności:
Gry Imperium. Globalny kapitalizm i gry wideo – ebook
Nick Dyer-Witheford Greig De Peuter
PRZEKŁAD – Krzysztof Abriszewski, Paweł Gąska, Adrian Zabielski REDAKCJA NAUKOWA ORAZ NAUKOWE OPRACOWANIE PRZEKŁADU – Krzysztof Abriszewski i Paweł Gąska Gry wideo są modelowymi mediami zarówno Imperium, jak i niektórych sił, które się mu sprzeciwiają – taka teza przyświeca Grom Imperium, książce czerpiącej garściami z dzieł Micheala Hardta, Antonia Negriego, Michela Foucualta, Gillesa Deleuza i Felixa...Data dostępności:
Instrumentalne metody badań zaburzeń połykania: Atlas z materiałem wideo – ebook
Barbara Jamróz Joanna Chmielewska-Walczak Magdalena Milewska
Zaburzenia połykania stanowią wyzwanie dla współczesnej medycyny, skupiającej się nie tylko na wyleczeniu choroby zasadniczej, ale także na poprawie jakości życia chorych. Dotykają one coraz większej liczby pacjentów - nie tylko chorych neurologicznie, lecz także pacjentów laryngologicznych, gastrologicznych, pulmonologicznych, czy też osób z zaburzeniami psychicznymi. Dysfagia ustno-gardłowa może...Data dostępności:
Gracze w kulturze – ebook
Kamil Jędrasiak
Autor podejmuje się niezwykle trudnego zadania, jakim jest możliwie jak najszersze zaprezentowanie nie tylko gier wideo i konstytuującej się wokół nich kultury, lecz także tego, co sam nazywa „ugrowieniem” kultury w ogóle. Swój wywód ujmuje w ramy struktury, która prowadzi od przybliżenia tła teoretycznego i rozwoju aktualnej akademickiej refleksji nad grami przez bliższe przyjrzenie się kulturze gier...Data dostępności:
Data publikacji:
Cyfrowy uczeń. Carlo Acutis i Eucharystia – ebook
Philip Kosloski
Poznaj Carla, piętnastoletniego Włocha, maniaka komputerowego, który uwielbiał superbohaterów i gry wideo, ale nade wszystko kochał Eucharystię. Wartka akcja komiksu kładzie szczególny nacisk na ostatnie lata życia błogosławionego Carla Acutisa i ukazuje, jak stał się on cyfrowym uczniem Jezusa. Carlo stworzył dynamiczną stronę internetową i zachwycającą wystawę. Za pomocą tych narzędzi uczył innych...Data dostępności:
Data publikacji:
Wprowadzenie do Raspberry Pi, wyd. II – ebook
Matt Richardson, Shawn Wallace
Raspberry Pi to komputer wielkości karty kredytowej, do którego można podłączyć zwykły telewizor i klawiaturę. Jednak jest to pełnoprawny, choć mały komputer, który można wykorzystać w rozmaitych projektach, a także do wielu rzeczy, które realizują „zwykłe” komputery PC, jak praca z arkuszami kalkulacyjnymi i tekstem, przeglądanie Internetu czy gry lub oglądanie wideo wysokiej rozdzielczości. Ta książka...Data dostępności: