strategia organizacji
Twórcza strategia organizacji – ebook
Wojciech Dyduch
Praca składa się z trzech rozdziałów z czego dwa są teoretyczne, a trzeci przedstawia wyniki przeprowadzonych badań. W pierwszym rozdziale podjęto próbę uporządkowania definicji koncepcji i modeli twórczości organizacyjnej. W drugim rozdziale rozwinięto koncepcję twórczej strategii i opisano jej teoretyczne wymiary. Rozważania w tym rozdziale skupiły się wokół teoretycznego modelu powiązań: twórczość-wymiary...Data dostępności:
Satysfakcja klienta. Strategia - pomiar - zarządzanie. Koncepcja wewnętrznego urynkowienia współczesnej organizacji – ebook
Postrzeganie satysfakcjonowania potrzeb klienta jako zasobu przedsiębiorstwa posiada obecnie silny, ekonomiczny wyraz. To klient decyduje, które oferty na rynku mają największą wartość. Dlatego też wysoki stopień konkurencyjności współczesnego rynku wymusza na przedsiębiorstwach potrzebę nieustannej analizy trudnego, wieloaspektowego problemu satysfakcji klienta. Zadowolenie klienta (customer satisfaction)...Data dostępności:
Dobra strategia zła strategia. Czym się różnią i jakie to ma znaczenie – ebook
Richard P. Rumelt
BIZNES / ZARZĄDZANIE Kluczowym wyzwaniem każdej firmy lub organizacji jest stworzenie strategii oraz jej implementacja. Dlatego liderzy powinni mieć jasny wzór, co jest dobrą, a co złą strategią. Istotą dobrej strategii według Richarda Rumelta jest głębokie zrozumienie sytuacji firmy, aby zdiagnozować jedno, dwa kluczowe wyzwania stojące przed firmą. Następnie trzeba stworzyć ogólną koncepcję, która...Data dostępności:
Data publikacji:
Zarządzanie Przez Cele w dziale sprzedaży i nie tylko – ebook
Jacek Jędrzejczak
To drugie wydanie poradnika. Rozwinięte zostały aspekty ZPC w działach back office. Publikacja dotyczy stosowania Zarządzania Przez Cele, jako koncepcji, ale i narzędzia skutecznego zarządzania aktywnością pracowników na każdym szczeblu organizacji zgodnie z celami i strategią firmy. Zawarte w nim treści można polecać wszystkim osobom, które na codzień kierują zespołami pracowników i odpowiadają za realizację...Data dostępności:
Data publikacji:
Strategia, finanse i koszty szpitala – ebook
Jan Stępniewski
Książka - praca zespołu badawczego UJ - pokazuje jak lepiej i efektywniej zarządzać placówkami opieki zdrowotnej oraz jak wykorzystać dostępne narzędzia zarządzania z korzyścią dla pacjentów. Omówiono w niej m.in. takie zagadnienia, jak: określenie i wdrażanie w zakładach opieki zdrowotnej strategii oraz analizowanie otoczenia konkurencyjnego system finansowania świadczeń na oddziałach intensywnej...Data dostępności:
Data publikacji:
Inżynieria produkcji i jakości - obszary i kierunki rozwoju – ebook
Redakcja naukowa Agnieszka Woźniak
Kontrola i podnoszenie jakości stało się ważną strategią biznesową dla wielu organizacji, producentów, dystrybutorów, firm transportowych, organizacji świadczących usługi finansowe, czy opiekę zdrowotną. Utrzymanie wysokiego poziomu jakości produktów lub usług zapewnia przewagę konkurencyjną. Sukces firm zależy od zadowolenia klientów i prawidłowego zarządzanie kosztami. W odniesieniu do firm produkcyjnych,...Data dostępności:
Praktyka strategii firmy – ebook
Krzysztof Obłój
"BIZNES / STRATEGIE Trzy niezbędne elementy strategii: pasja, kontrola kosztów i dyscyplina nie zawsze występują w firmie jednocześnie, co stanowi warunek udanej realizacji strategii. Co zrobić, aby tak właśnie było? Nie każdej firmie jest potrzebna strategia. Wiele nowych koncepcji jest przereklamowanych i ryzykownych. Istnieje pewien trzon myślenia o strategii firmy, który wymaga myślenia w osi...Data dostępności:
Data publikacji:
Siła empatii – ebook
Gillian Tett
W czasach, gdy świat biznesu zdominowany jest przez technologię i analizę danych, Gillian Tett wzywa do zmiany sposobu myślenia – na antropologiczny (skupiony na człowieku). Po co? Aby lepiej odczytywać zachowania klientów, rynków i organizacji, a także stawić czoła wyzwaniom, z jakimi mierzy się społeczeństwo. Siła empatii uczy, jak odczytywać myśli i emocje innych ludzi, a przez to nie tylko zrozumieć...Data dostępności:
Data publikacji:
Informatyka w zarządzaniu – ebook
W monografii omówiono rezultaty wybranych prac badawczych zaprezentowanych podczas konferencji „Informatyka w zarządzaniu (IwZ’2022)”, która odbyła się w dniach 1-2.12.20222 r. w Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Książka zawiera czternaście artykułów, w których szczegółowo przedstawiono takie zadnienia, jak: metody neuronauki poznawczej w badaniu doświadczenia użytkowników; rola i ocena wykorzystania...Data dostępności:
Targi w gospodarce rynkowej – ebook
Jacek Bazarnik Adam Figiel Iryna Manczak Andrzej Szromnik Krzysztof Piotr Wojdacki
Strategia marketingowa organizacji pomijająca jej uczestnictwo w targach jest strategią ułomną. Pozbawiona jest bowiem podstawowego środka komunikowania się środowiska branżowego, a także strategicznego źródła informacji o partnerach, sprzymierzeńcach, konkurentach, a nawet potencjalnych przeciwnikach. Niniejsza praca ma w zamierzeniu jej Autorów nie tylko przybliżyć idee, cele i koncepcje przedsięwzięć...Data dostępności:
Doskonalenie systemu zarządzania finansami w jednostkach administracji publicznej: Koncepcje, metody, techniki, narzędzia, instrumenty – ebook
Małgorzata Borowik
Dotychczasowe systemy zarządzania w administracji publicznej są nieskuteczne zwłaszcza w kontekście współczesnej roli informacji i jej wykorzystywania (Strategia kierunkowa rozwoju informatyzacji Polski do roku 2013 oraz perspektywiczna prognoza transformacji społeczeństwa informacyjnego do roku 2020). W sektorze publicznym dominuje tradycyjny model funkcjonowania, kładący nacisk na hierarchiczną strukturę,...Data dostępności:
Social Media strategicznie wprowadzenie – ebook
Iwona Lupa-Wójcik
Na temat strategii działalności w mediach społecznościowych napisano wiele, zarówno w publikacjach naukowych, jak i branżowych. Czy jednak można mówić o „strategii social media”? Czy może raczej strategia jest tylko jedna – na poziomie organizacji, a wszystko inne (w tym działania operacyjne związane z mediami społecznościowymi) powinno być jej podporządkowane? Opracowywane przez praktyków i teoretyków...Data dostępności:
"Ja" Konwickiego – ebook
Judith Arlt
Judith Arlt napisała dotąd dwie książki o Tadeuszu Konwickim, niniejsza praca jest trzecią, co nasuwa skojarzenia ze strategią autora Czytadła , komponującego swe utwory w trzyczęściowe sekwencje. Pisząc o Konwickim, Judith Arlt delikatnie stylizuje, buduje wywód tak, by przypominał on swój przedmiot, by w narracji naukowej ( organizacji tekstu, stylistyce, składni, leksyce) rozpoznawalne stawały...Data dostępności:
Data publikacji:
Strategia Umami. Jak połączyć biznes z projektowaniem doświadczeń i wyróżnić się na rynku – ebook
Aga Szóstek
Jeżeli chcesz wyróżnić się na rynku, potrzebujesz strategii doświadczeń. Dlaczego? Możesz nie zdawać sobie z tego sprawy, ale twoi klienci nie kupują od ciebie produktów czy usług - oni kupują doświadczenia. Co więcej, w najbliższych latach doświadczenia staną się fundamentem tworzenia wyjątkowej wartości rynkowej i głównym źródłem przewagi strategicznej. Jak to zrobić? Musisz zbudować potężną, ale...Data dostępności:
Data publikacji:
Zarządzanie strategiczne i zmiana w organizacji szkolnej – ebook
Rafał Otręba Krzysztof Gawroński
Książka koncentruje się na zagadnieniach zarządzania strategicznego oraz zarządzania zmianą w odniesieniu do praktyki oświatowej. Omówiono w niej m.in. takie kwestie jak: zarządzanie przez wartości, tj.: podstawy wdrażania procesu zarządzania przez wartości, budowanie kultury organizacyjnej na poziomie szkoły i systemu oświaty, wartości decydujące o efektach kształcenia i wychowania,...Data dostępności:
Data publikacji:
Sieci międzyorganizacyjne. Współczesne wyzwanie dla teorii i praktyki zarządzania – ebook
Jerzy Niemczyk Ewa Stańczyk-Hugiet Bartosz Jasiński
Perspektywa koordynacji działań międzyorganizacyjnych oraz współpracy między organizacjami stawia problem funkcjonowania i efektywności sieci międzyorganizacyjnej w centrum zainteresowania całej teorii organizacji i zarządzania. Zasięg badań w tym obszarze znacznie się ostatnio poszerza i nie dotyczy już wyłącznie pozycji przedsiębiorstwa w sieci, lecz przedsiębiorstwa działającego w kontekście sieci....Data dostępności:
Data publikacji:
Silent Storm - poradnik do gry – ebook
Szymon "Wojak" Krzakowski
Poradnik do gry Silent Storm przeznaczony dla tych, którzy utknęli gdzieś w walce z siłami Aliantów bądź Osi. Znajdziecie tu kompletny opis przejścia gry po każdej ze stron poprzedzony garścią porad. Skrócona wersja spisu treści: -Wprowadzenie -Porady ogólne -[Oś] Pierwsza misja -[Oś] Baza -[Oś] (Północna Anglia) Biuro brytyjskiego komendanta -[Oś] (Północna Anglia) Niewielkie angielskie miasto -[Oś]...Data dostępności:
Data publikacji:
Systemy Wspomagania Organizacji SWO 2010 – ebook
Zakres tematyczny publikacji jest rozległy i obejmuje szerokie spektrum problemów, wśród których szczególne miejsce zajmują strategia biznesu i systemów informatycznych zarządzania, reinżynieria procesów gospodarczych, rozwój technologii informatycznych, systemy wspomagania kierownictwa, systemy zarządzania wiedzą, hurtownie danych, Business Intelligence, organizacje wirtualne, jak również wykorzystanie...Data dostępności:
NIEPERFEKCJONIŚCI. Strategiczne podejście na niepewne czasy – ebook
Robert McLean Charles Conn
Jak rozwiązywać strategiczne problemy, zarządzać niepewnością i przygotować organizację na zmianę Problemy stają się coraz bardziej złożone, wieloaspektowe i trudne, a otoczenie - coraz bardziej nieprzewidywalne, czego dowiodła pandemia koronawirusa i zakłócenia w dostawach towarów w wyniku konfliktów w różnych częściach świata. Aby sprostać tym przeciwnościom, organizacje powinny być zwinne i nieperfekcyjne,...Data dostępności:
Data publikacji:
Sedno strategii. Jak lider może stać się strategiem – audiobook
Richard P. Rumelt
Richard Rumelt, światowy autorytet w dziedzinie strategii i zarządzania, autor bestsellera Dobra strategia - zła strategia, pokazuje, jak rozpoznać kluczowe wyzwania firmy oraz stworzyć dynamiczną i spójną strategię. Powszechne błędy Liczne badania pokazują, że liderzy często nie rozumieją, czym właściwie jest strategia ani jak ją tworzyć, mylą też z nią cele finansowe („wzrost o 15% rocznie”)...Data dostępności:
Data publikacji: